• Modul FI

    Finance a účetnictví

    Podrobné zpracování finančního a nákladového účetnictví.

  • Modul MZDY

    Mzdy a personalistika

    Personální evidenci pracovníků a zpracování mezd.

  • Modul IM

    Investiční majetek

    Evidenci hmotného a nehmotného majetku.

  • Modul OBSL

    Obslužné programy

    Celková administrace systému Snake.

  • Modul TPV

    Technická příprava výroby

    Úlohy TPV slouží uživateli k provádění trvalých změn.

  • Modul PL

    Plánování a řízení

    Výpočty ze zdrojů technologické základny zpracované v TPV.

  • Modul ŘV

    Řízení výroby

    Subsystém řízení výroby slouží pro evidenci výroby a pořizování dat.

  • Modul SKL

    Skladové hospodářství

    Karty, dodavatelé, evidence, přehledy materiálů a polotovarů.

  • Modul ZAK

    Zakázky

    Zakázky jako klíčovým modulem celého programu.

Finance a účetnictví

  • Parametry modulu

    V subsystému účetnictví se koncentrují informace ze subsystémů ŘV, SKL a ZAK. Jedná se o dvouokruhový systém účetnictví s podrobným zpracováním finančního a nákladového účetnictví. Nákladové účetnictví je řešeno v návaznosti na základní okruh formou podrobné evidence spotřeby nákladů a tvorby výnosů na nákladových místech (např. hospodářská střediska) a nositelů nákladů ( např. zbožní skupiny nebo zakázky pro sledování výsledných kalkulací).

    Způsob provádění zápisů je dávkový, kdy soubor pořízených účetních zápisů je po kontrole a případných opravách zaknihován do deníku a účetních knih, kde je zabezpečen proti dodatečným úpravám nebo zásahům (§ odst.1). Pořizování jednotlivých zápisů je pod neustálou kontrolou podvojnosti. Nepodvojný zápis je uživatelsky vyloučen. V novém kalendářním roce lze bez provedení roční uzávěrky pořizovat data až do 6. měsíce.

    Program umožňuje oceňování a účtování v jedné měně, pouze u pohledávek a závazků je možné současné vyčíslení v cizí měně. Je umožněna automatická roční uzávěrka s převody zůstatků nákladových a výnosových účtů na předvolené konto hospodářského výsledku. Rozdělení zisku (ztráty) se provádí formou účetních zápisů opět za nezbytného dodržení podvojnosti. Převod do následujícího účetního období (§ 3 odst. 2) je možný až po výtisku základní dokumentace období předcházejícího, a to účetního deníku a účetních listů (hlavní kniha). Tisk této základní dokumentace je z důvodu úspory paměti a času zpracování i v průběhu účetního období s následným výmazem předcházejících zápisů. Je zajištěna nutnost zachování kontinuity a archivace těchto dokumentů. Záměna dílčích sestav za originální je vyloučena, a to formou automatického číslování řádků nebo provedením nezaměnitelných záznamů o předcházejícím výmazu (viz popis výstupních sestav). Provedení ev. výmazu nemá vliv na obratové a zůstatkové stavy jednotlivých účtů a tedy ani na vyčíslený zisk nebo ztrátu vykazované v účetnictví.

    V rámci pořizování účetních zápisů je k dispozici řada funkcí usnadňující tuto činnost, např. účtování na více protiúčtů, zobrazení aktuálního stavu účetních listů, opakované účetní zápisy, automatické převody sumářů z ŘV a vystavených faktur.

    Platební styk je řešen s důrazem na sledování pohledávek a závazků (včetně platebního kalendáře) a je propracován do automatického sledování termínu splatnosti a návazností na tisk upomínek, úroků z prodlení. Samozřejmostí je tisk platebních a inkasních příkazů. Významným prvkem je automatická korekce účtů daně z přidané hodnoty při platbách využívajících nabídnutých skonto podmínek, což má velký význam při velkém okruhu dodavatelů.

  • Kmenová data

    Údržba dlužníků a věřitelů, účetní osnovy, konstant používaných při účtování (sazby a účty DPH), kurzovní lístek.

  • Pořízení účetních zápisů

    Pořízení účetních operací s tiskem pořizovacího protokolu a následnou možností případných korekcí včetně opakovaných zápisů.

  • Zpracování účetních zápisů

    s>

    Zaknihování do deníku a hlavní knihy s jejich vytištěním. Provádí se zde roční uzávěrka a převod faktur do účetnictví. Po zkušebním provozu je možno provést úlohu výmaz účetnictví, kdy se nulují stavy na účtech, platební styk, vnitropodnikový okruh a vše ostatní zůstane navedeno.

  • Vyhodnocení

    Zde je umožněno provádět výpisy z účtů, tisk obratové předvahy, tisk vyhodnocení DPH včetně položkových seznamů a automatického zúčtování DPH, tisk výsledovky, rozvahy a tisk statistik pohybu na účtech osnovy a saldokonta zákazníků a dodavatelů.

  • Platební styk

    Přehledy a zpracování pohledávek a závazků, platební styk s tisky příkazů, upomínání dlužníků, tisky úroků z prodlení, platební kalendář , vzájemné zápočty, bezdokladový styk s bankou.

  • Vnitropodnikové účetnictví

    Obsahuje vyhodnocení hospodaření vnitropodnikových útvarů.

  • Změna oceňovacího období - inventura

    Porovnání fyzického a dokladového stavu rozpracované výroby, přepis inventury po jednotlivých střediscích. Skladovatelnost dílců na operacích, nezapracovaných dílců, nezapracovaných materiálů.

  • Mimořádná inventura s uzávěrkou

    Mimořádná uzávěrka provede chod měsíční závěrky kdykoli během měsíce.

Snake - informační systém pro firmy

Vývoj, prodej, implementace a podpora komplexního, informačního systému pro plánování a řízení výroby s obchodním označením shodným s názvem společnosti Snake.



  • ikona Informačního systému Snake

    • ing. Jiří Kolder
    • +420 465 324 632
    • jiri.kolder@snake.cz
  • ikona internet

    • Radek Sonntág
    • +420 465 322 336
    • raduz@snake.cz